VANLIGA FRÅGOR

Varför ska jag välja er?

Vi har ett trevligt bemötande och tillhandahåller hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Vårt mål är att hjälpa dig med städning och fönsterputs så att du kan ägna din tid till sådant som är viktigt för dig. Vi är lyhörda och försöker tillgodose våra kunders önskemål.


Hur bli jag en kund?

Om du vill bli en kund hos oss, börja med att ringa till oss på 08 500 213 31 eller maila ditt intresse till info@putsbi.se så kontaktar vi dig inom kort.


Kundsäkerhet

Vad händer om något går sönder?

PutsBi AB har Folksams ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador på egendom som PutsBis personal orsakar. Alla våra medarbetare är försäkrade mot skador som kan uppstå under arbetstid.


Är personalen tillförlitlig?

Vår personal är noga utvalda och går genom internutbildningar. Samtliga anställda skriver på sekretessavtal och kontrolleras mot belastningsregister.


Har PutsBi AB F-skattsedel?

Ja, PutsBi AB har F-skattsedel.


Hur fungerar det med nycklarna?

Vi följer Svensk stöldskyddsföreningens riktlinjer i säkerhetsfrågor och har rutiner för nyckelkvittens och larmkoder. Du kan själv välja om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut nycklarna. Du kan även välja att gömma nycklarna och informera vår personal var de ligger och var de ska lämna när de är klara. Dock gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting innan och efter städningen.


Hur fungerar skattereduktion?

Från och med 1 juli 2009 kan en privat person få skattereduktion genom fakturamodellen. Det innebär att du som kund betalar hälften av arbetskostnaden och PutsBi ABadministrerar din skattereduktion direkt till Skatteverket.


Priser

Alla priser är preliminära och gäller en standardbostad. Avvikelse kan förekomma.

På helgerna tillkommer ett tillägg på 25%.


Hur betalar jag?

Betalning sker i efterskott. Betalningsvillkor är 10 dagar från fakturadatum. Betalning kan ske antingen via pappersfaktura eller e-faktura. E-faktura är avgiftsfri, för pappersfaktura tillkommer faktureringsavgift på 30 kr.


Om jag vill avboka?

Om du vill avboka hemstädning så går det bra att göra minst 24 timmar innan städtillfället utan att det tillkommer några avgifter. Vid avbokning efter 24 timmar debiteras 50% av priset.


Avbokning av andra tjänster (visningsstädning, fönsterputs, etc.) ska göras minst 48 timmar innan städtillfället. I annat fall debiteras 50% av priset.


Avbokning sker via telefon på 08 500 213 31 (ej röstmeddelande) eller mail info@putsbi.se måndag-fredag mellan kl. 08.00-17.00. På helger och röda dagar har kontoret stängt och kan därmed tyvärr ej hantera dina avbokning förrän nästa arbetsdag.


Observerar att avbokningskostnaderna inte berättigar till RUT-avdrag.


Om jag inte är nöjd?

Vi lämnar kvalitetsgaranti på våra tjänster. Det innebär att vi försöker åtgärda det som vi har missat så snart som möjligt.


Miljö

Vi bryr oss om miljön! Vår miljöpolicy och miljöarbetet grundar sig på att inte enbart uppfylla myndigheternas krav utan även gå ett steg längre. Det är tekniskt möjligt och ekonomiskt rimligt.
Rent praktiskt innebär detta att:

  • Vi väljer städprodukter och serviceprocesser som är skonsamma mot miljön.
    • Vi fortlöpande utbildar alla medarbetare inom området.
    • Vi strävar efter att utveckla våra tjänster med bästa miljöegenskaper.


Kvalitetspolicy

Det är oerhört viktigt för oss att du som kund är nöjd och upplever att PutsBi AB som en professionell partner. Vi har fungerande kvalitetskontroll, löpande kompetensutvecklar vår personal och ser till att reklamationer åtgärdas snabbt och effektivt.


Arbetsmiljö

Vi kontinuerligt förbättrar vår arbetsmiljön. PutsBi AB strävar att vara en säker och trivsam arbetsplats


Hemstädning

Vad innebär hemstädningsabonnemang?

Hemstädningsabonnemanget innebär att du kommer att betala en fast summan per månad som vi kommer överens om. Abonnemangspriset fastställs efter andra städtillfället när vi vet hur din bostad ser ut. En och samma person kommer hem till dig för att utföra önskade tjänster (med reservation för semester och sjukdomar). Prisförändringar som kan ske under året kommer inte avse dig under nuvarande år utan kommer vara aktuellt för dig först vid årsskifte.


Vårt hemstädningsabonnemang har

• ingen inställelseavgift
• ingen bindningstid
• ingen uppsägningstid
• avgiftsfri avbokning fram till 24 timmar innan


Är det en och samma person som kommer vid varje städtillfälle?

Det är extra viktig att man känner sig trygg och bekväm med vem man släpper in i sitt hus. Som kund hos PutsBi AB har du en och samma städpersonal utom vid semester eller sjukdom. Vi kommer att informera dig innan vi skickar en vikarie.


Vad behöver jag som kund tänka på inför en städning?

Se till att det finns fungerande dammsugare, mopp och hink, svamp, trasor (gärna vanliga och fibertrasor), kökssprej, badrumssprej, glas/spegelsprej, WC-rengöring. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål som kan hindra städningen.


Visningsstädning

Hur lång tar visningsstädningen?

Det är svårt att beräkna i förväg. Vi kan först göra en ungefärlig bedömning när städpersonalen få se städobjektet.


Vem står för städutrustningen?

Kund tillhandahåller städmaterial för visningsstädning.